Friday, February 10, 2012

MELKDRINKERS ZIJN GEZONDER EN LEVEN LANGER

melkEen zeer positief bericht over melk!:

Mensen die regelmatig melk drinken hebben 15 tot 20 procent minder kans op hart- en vaatziekten. Dat concluderen wetenschappers van de Britse universiteiten in Reading, Cardiff en Bristol.

Kinderen die veel zuivelproducten zoals melk en kaas eten, hebben een langere levensverwachting dan kinderen die dat niet doen.

De kans op overlijden door hartfalen en beroertes neemt af door het drinken van melk, zeggen de Britse wetenschappers. Het team onderzoekers stond onder leiding van professor Peter Elwood van Cardiff University en professor Ian Givens van de University of Reading.

Positief effect
In totaal bogen de wetenschappers zich over de resultaten van 324 studies. Daarin kwamen de effecten van het drinken van melk op de gezondheid aan de orde. Zij verdedigen de stelling dat het gebruik van melk een positief effect heeft op de levensverwachting van mensen.

Bronnen: Nieuwe Oogst en Nu.nl

Geplaatst door: Co op juli 28, 2009 om 15:01

Laat uw reactie achter

home | top